Na drzewie milczenia wisi jego owoc - spokój.

Dieta dziecka

Wszyscy doskonale wiemy o tym, jak ważne jest żywienie małych dzieci. Wiele osób ma z tym duży problem, co kończy się przykrymi zaburzeniami żywieniowymi u najmłodszych lub nawet otyłością. Warto jest zadbać o to, aby nasze dziecko jadało prawidłowo, ponieważ dzieciństwo to okres rozwoju fizycznego, ale również intelektualnego. Dzieci żyją bardzo aktywnie i potrzebują, aby ich organizmom dostarczać tego, co niezbędne, czyli witamin i minerałów. Jest to także wspaniały okres, kiedy młody człowiek poznaje nowe smaki i tylko od nas zależy to, czy będzie na nie otwarty, czy wręcz przeciwnie. Coraz częściej rodzice zgłaszają się do dietetyków, którzy pomagają im opracować dietę odpowiednio zbilansowaną dla młodego człowieka. Jest to dobre rozwiązanie, jeżeli faktycznie nie wiemy, jak powinna wyglądać dieta dziecka. Dietetyk z pewnością pomoże rozplanować posiłki w taki sposób, aby znalazła się w nich odpowiednia ilość białka, tłuszczu i węglowodanów. Wszystkie te składniki są bowiem niezbędne do prawidłowego rozwoju. Najważniejsze jest zawsze to, aby posiłki podawane młodemu człowiekowi były zawsze regularne. Organizm musi zdawać sobie sprawę z tego, że nigdy nie będzie głodny. W innym razie zaczyna on gromadzić na zapas i odkładać jedzenie w postaci tłuszczu. Komórek tłuszczowych jest się bardzo trudno pozbyć. Poza tym, dziecko jest bardzo aktywne i zużywa mnóstwo kalorii biegając, bawiąc się, czy nawet ucząc się. Warto zadbać o to, żeby dieta naszego dziecka była ciekawa i urozmaicona. Często dzieci narzekają na poszczególne produkty nie chcą ich spożywać. Postarajmy się więc wprowadzać je w innej formie, doprawiać w inny sposób i łączyć z innymi składnikami. Warto jest także pomyśleć o wprowadzaniu nowości eksperymentowaniu w kuchni. Z pewnością ucieszy to nie tylko dzieci, ale również pozostałych członków rodziny. Zadbajmy również o to, aby dziecko miało dostęp do zdrowych przekąsek pomiędzy posiłkami, takich jak przede wszystkim owoce i warzywa, ale również orzechy i ciasteczka zbożowe.